Det blev ju inte mera? Det blev på nått märkligt sätt mindre....

2009-05-05 @ 09:22:26
...eller det var väl egentligen inte så märkligt, allt var mest bara jobbigare...ladda upp bilder och klippa & klistra tog forever, orka det! Så jag är tillbaka på Blogg.se. Känns rätt trevligt, ska blogga bättre nu!

Kom på idag att jag gillar Basshunter, ganska så mkt faktist. Det är väl egentligen inget man ska säga högt, men nu har jag gjort det iallfall; JAG GILLART...det gör ni med erkänn..prova att säga det högt för er själv; JAG GILLADE BOTEN ANNA LÅTEN...det klingar fint i örat. ALLA gillade den. Erkänn sa jag!

Jag min idiot gick och trodde bebisen skulle komma förra veckan, BIG MISSTAKE. För det kom lixom ingen. Intalar mig själv att det är så mysigt & gosigt i min mage att den helt enkelt inte vill komma ut? Det blir lite lättare att leva då på något sätt. Hur kan man egentligen längta efter nån man aldrig har träffat? Vi kanske inte gillar varann helt enkelt, jag och bebisen. Alicia gillade inte mig det minsta sitt första dygn i livet, hon skrek...verkligen gallskrek i typ 8 timmar. Jag grät nästan hela den tiden med. Undrade vad jag hade gjort detta lilla barn för fel?! Sen gick det ju över som tur var! Nu har vi haft en och annan ljus stund under hennes 3 år på jorden. Känns ju fint iof. Hon genomgår visst nån "fas" nu (som det så fint heter) Det betyder i all sin enkelhet att hon är pain in the ass! Och jag skiter i om man inte får säga så om sitt eget barn, men det är verkligen sant. Hennes favorit ord framför alla just nu är det trevliga ordet; DÖD. Eller i vissa fall bara; .
Tex; 
Jag; Idag efter dagis kommer Nova hit och leker, kul va? Kan ni äta glass ute i trädgården.
Alicia; Jag vill inte leka med Nova, jag vill att hon ska DÖ.
Jag; ALICIA, så får man inte säga!! Mamma vill inte att du använder det ordet.
Alicia; Men om Nova är DÖD så kan hon ju inte komma hit och leka med mig?
Detta slutar oftast med att hon får gå upp på sitt rum. Hon gråter och kommer ner efter ett tag, säger förlåt och att hon inte ska säga så mera. 
Ett par timmar går, sen samma sak igen. (Inte nödvändigtvis Nova varje gång) hon byter ut namnen. 
Vad ska jag göra?! Hur hanterar man detta? Hon är ju inte dum i huvet, hon märker ju hur starkt man reagerar på det ordet, för henne betyder det ju ingenting, men för mig är det ett inte allt för trevligt ord!

Idag ska skruttan på utflykt med dagis, till Råssnäs. Känns ju sådär i totalt ösregn. Stackars. Ska hämta henne där ute kl. 12.30. Sen till söta Micha för en köpp. Efter det får Alle hjälpa mig greja ihop bebis sängen. och bädda och greja, tror jag hon uppskattar.  

Snart helg igen, bästa helgen på läääänge! Mamma kommer hem från Mallis på fredag och älskade älskade syster kommer hem på lördag, jag och Alicia ska hämta henne vid tåget! <3 Kärlek till min underbara familj.  

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

:)hihi..ja jag säger nå det!..underbart:)

..o så glömde du ÄNDÅ nåt i mitt kylskåp idag!

Gravidminne?;)



kramis!

2009-05-05 @ 22:47:14     URL: http://mollsmills.blogg.se/
Postat av: Sandra Leander

A jag vet så jävla kass jag är =)

2009-05-06 @ 08:27:34     URL: http://sandraleander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0