Måla och såga..

2009-07-22 @ 08:05:08
Ja det är ungefär vad mina dagar består av atm. Först målar jag lite, sen sågar jag lite, sen målar jag lite...ja ni hajjar ju.
Det är faktist inte helt tråkigt. Nått som är tråkigt är at det regnar HELA JÄVLA TIDEN!! Det blir en massa onödigt spring som hade kunnat unvikas...in med sågen, ut med sågen, in med sågen...den får typ inte bli blöt. Tror dock inte att sågen är lika känslig som sin matte (Jimmy). Fast åandra sidan är jag en jäkla slarvmajja. Så jag får väl fortsätta bära skit-sågen in och ut resten av veckan.

Vill ge en eloge till världens bästa mamma (ännu en gång). Utan hennes barnvakts hjälp hade vi inte hunnit hälften. Ni som har barn vet vad jag pratar om.
- Mamma får jag måla?
-Nej det går inte gumman, det måste göras ordentligt.
-Jag målar bara lite här på kanten
-Nej säger jag, lyssna nu, du kan inte måla. Mamma gör det.
-Jo jag vill MÅLA!
-Nej säger ja, hoppa lite studmatta eller lek i sandlådan istället.
Mamman vänder sig om och fortsätter måla
Nästa gång jag tittar till Alicia så målar hon på asfalten (med den där lilla stickan man rör om i färgen med).
Fan oxå, på asfalten.
Det kanske går bort? Skrapar lite med foten.
Det går inte bort...skit

Har varit på Kolmården, i lördags med fam Pedersen. Det var trevligt. Nästa gång går vi till Fålehagen. För det roligaste som fanns var att springa runt i skogen (läs dungen brevid gångbanan).
Men ändå kul att komma iväg lite. Drog ett varv i Safariparken. Hade nån mupp i bilen framför som stannde var 5 meter. Även om det inte fanns ett djur i sikte??! Vad kollar man på då lixom? Sten? Gräs? Stockar? Ja de kanske kom från betongen. Ända ursäkten för att betala 295 kr för att kolla på sten. Kanske kunde ha gjort mig en hacka på att sälja lite sten till henne. Har hela framsidan full. Kunde ja har förklarat skillnaden mellan grus och singel för henne. Har nämligen fått det förklarat för mig av Besserwissern. (Kan ju gissa ut själv vem det är) Inte direkt Rocket Science.

Hoppas vi sipper regnet idag nu. Slipper sågen fara ut och in som ett manligt könsorgan i ett kvinnligt könsorgan en sen natt i Red District.
Skrev jag verkligen det där..ja det gjorde jag visst.

Ja det var ju ett spuer roligt inlägg det här, eller hur? Ljug och säg att det var kul. Gör det. Behöver lite uppskattning. Har ju ett stöööört behov av uppmärksamhet. Men det vet ni ju. Har ca 500 bilder i min lilla dator på barnen, har nog lika många på mig själv (bara jag) Strike a pose Ja tack. Nån form av störning. Ska googla det. Kanske är nått "syndrome". Ja vem vet, då kanske jag kan utnyttja det till min fördel och pressa ut lite upmärksamhet ur det med. Eller bara ringa Linda Rosing (mitt favorit hatobjekt) Hon lider ju uppenbarligen av samma grej. Eller hur? Håll med nu. Gört.

Försök hålla er för skratt nu. Resten av dan. Om ni nu ska ha ett ord i åtanke resten av dagen skulle jag vilja att det ordet var Skadeglädje det är ett trevligt litet ord.



Kommentarer
Postat av: lotta

jag bara älskar när du uppdaterar hjärtat! mer mer.... ;)

2009-07-22 @ 17:56:23     URL: http://charlotteeee.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Fint blir det ju när ni har målat allt färdigt:)



Vad skulle världen vara utan våra mammor?eller hur skulle den se ut??!

scary tanke!!



Love u..



krams

2009-07-22 @ 20:00:55
Postat av: Mikaela

glömde..finns bajs i fålahagen va?...då kör vi lixom.

pözz

2009-07-23 @ 00:17:58     URL: http://mollsmills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0