Tisdag

2009-09-29 @ 11:21:42

Idol igår var sådär om jag ska vara ärlig. Sådär. Tänker inte prata om det mer.

Ulf Larsson dog inatt. Han blev 53 år. Kommer ni ihåg honom. Kan ju inte direkt påstå att jag tillhör generationen som växte upp med honom. Kan egentligen bara komma på 1 enda program där han medverkat. Söndagsöppet. Tillsammans med Kristine Kaspersen. Kommer ni ihåg det? Det gör jag knappt.

Bloggar och kollar på Cheaters på Tv400 precis just nu. Har ni sett det? Vilket skit program. Ändå försöker jag att slå om vid 10 tiden varje dag för att jag inte ska missa det. En del tv program är så för mig. Jag gillar dem inte riktigt, fast jag har ingen direkt lust att missa dem heller. Typ Cheaters. Eller "Are you smarter then a fifth grader?". Eller Rachael Ray. Eller Montell Willians Show. Eller Knight Rider. Listan kan göras hur lång som helst. Som min pappa sa när jag var liten "Akta så att inte ögonen blir fyrkantiga av allt tv tittande". Kan tala om för honom att han ljög! Mina ögon är inte det minsta fyrkantiga. Och jag, om nån har kollat på EXTREMT mycket tv. Alltså hur många timmar som helst. Det är nästan det första jag gör när jag kommer hem. Tar av mig skorna, klär av barnen och går in och sätter på tvn. Varför är det så? Alicia går ändå oftast upp på sitt rum och hämtar barbie och lekar med. Jag plockar iordning och lagar mat. Ändå står den där och går hela tiden...märkligt.

Dagen idag blir nog lugn. Städa hemma. Pomenad med Alicia så hon får cykla.

Fikan blev inställd. Stackars Mille-bus har 40 graders feber! Stackars! Krya på sig!

Bilden visar en PIGG & GLAD Mille-Bus :)


Alicia i Blåbärsskogen


Hälsar på Jenny & Josefina i Linköping. På bilden Josefina & Sokkis.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm har för mig han var med i Lets dance nu sistens oxå..Jo var han..



Burken står på här oxå-jämt!ett slags sällskap fastän man ej sitter där hela tiin..:)



Syns INTE att Alle är i blåbärskogen på kortet,syns INTE att hon har hela truten full med BLÅbär..;)hihi

sötis!



Tar våran fika när Mille är frisk,mycket hett här nu,så invänta att Molls blir smittad oxå,sen kör vi!



pussis..

2009-09-29 @ 11:38:44     URL: http://mammamikaela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0