Alvin & Alicia <3

2009-05-19 @ 10:51:26
Är så otroligt lycklig!! I fredags kom han äntligen, den lilla rumpnissen Alvin. Han är så lik sin syster att det är skrämmande, sätter man på honom nått plagg som hon hade när hon var bebis så går det knappt att skilja dem åt.
Alvin näsa är dock lite annorlunda från hennes. Han är så fin min lille prins! <3

Förlossningen gick jätte bra, hade världens bästa syster med mig hela tiden! Åhh vad jag älskar henne!
Åkte in till Linköping vid 9,30 något. Sen gick vi runt och gled lite. Gick upp tillförlossningen och sa att jag tänkte föda barn idag, de trodde nog inte på mig. Men undersökte iallafall. Fick besked att det var ett tag kvar. Jag kommer ihåg hur fort det gick förra gången och tänkte minsann inte åka tillbaka till Motala!
Så syster och jag gick till Trädgårdsföreningen och käkade lunch, Bakad potatis med lax & räk röra, mumma!



Sen köpte vi massor av tidningar & bara snackade skit ett par timmar. Vid 14 gick vi tillbaka upp till förlossningen och jag blev inskriven. Fick "drop-grej" i handen och de satte kurva på magen. Sen mera väntan, började få lite ont nu. De kom in och frågade om jag vill ha nån bedövning, jag ville bara ha lustgas. Den smakar skit, visste ni det? Verkligen as illa! Men O shit vad det är nice!! Man blir helt yr i kolat. Skön känsla faktist. Det tog bort ganska mkt av det onda. 
Sen fick jag upp och gå lite, väldigt trevligt när man är precis yr i huvudet. Men men vad gör man inte för att bebis ska titta ut?  
Då började det att göra riktigt ont, och jag fick lägga mig ner på sängen. Och de gjorde om sängen till en förlossnings säng. Det kom in en läkare och frågade om krystvärkarna hade börjat, Nej sa jag. Men då kom det en stoooor värk, och sen en till och en till, sen tittar jag upp och ser min syster ansikte fullt med tårar och hon säger;
- Det blev en kille, Sandra....Du fick en kille!
Sen grät vi båda två, och jag fick den där lilla blå-lila-alien-människan på bröstet. Vilken KICK!


Ett par timmar innan.


89 pannor, it the shit! Nu ska födas kotte!


LUSTGAAAAS! Whiee =)


Sen kom han! Alvin ca. 30 sekunder gammal.


Världens underbaraste och stoltaste gudmor/moster. <3


Vackra blommor till mamma & Alvin från pappa


Alicia & Alvin <3

Kärlek till alla som har skickat sms, hälsningar och lämnat presenter, ni är underbara!

Over and out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh blir nästan tårögd när jag läser! Så fint=)=)

Kramar!!

2009-05-19 @ 16:05:26
Postat av: Anonym

Ja det var jag som skrev förut ;)Kramar igen från Terese (sparris)

2009-05-19 @ 18:26:00
Postat av: thez

åhh gumman så fint, är en blandad känsla jag får av att läsa. Pendlar mellan leende o tårar på kinden :):)

Men hemresan då?? varför skrev du ej om den??;);)



Kram på dej bästa 2 barnsmamman

2009-05-19 @ 19:46:51     URL: http://thezis-thez.blogspot.com
Postat av: Wallman

Sååå underbart UNDERBART... <3<3 Pööözzz

2009-05-19 @ 22:02:31
Postat av: Mikaela

Håller med Thez..man blir fasen rörd...!

Han är så fin ..o du e duktig!



o nu är det KLART!fan vad skönt va;)?



krams

2009-05-21 @ 00:36:23
Postat av: vevve

ohh va fin han är =)

sandra: vad har du för räserpulla egentligen ;)

/vevve

2009-05-21 @ 15:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0