Lita in på nån som kan blöda 1 vecka utan att dö.....

2008-10-23 @ 22:13:42
Hur orkar folk?! Varför är det bara tjejer som ställer till allting jämt? Killar verkar ha de så jävla mkt lättare, eller?
De kan bara ses, över en öl, snacka om brudar och fotboll eller vad fan de nu pratar om...Men inte tjejer, nehe nej...Vi ska alltid trycka ner varann, snacka skit och gå bakom ryggen. Varför kan inte vi vara som killar och ge varann en dunk i ryggen istället, och säga "Fan va du e bra"!
Nej de går inte minsann.
Falskhet=tjejer, och jag säger inte att jag själv är bättre, men ja håller iallafall på att lära mig, men gud vet att jag förmodligen är den största drama queen i hela Motala, jo det är sant, om allt är lugnt, då måste ja genast storma in och skapa lite drama!! VARFÖR ÄR DET SÅ??!! 
Det är inte så att det har hänt nått speciellt, bara funderar lite....

Sen vill ja bara tala om att det är olagligt att ta andras bilder på internet utan att fråga om lov!
i  §15 av fotografilagen står det: 
 
Rätten till fotografisk bild gäller, där ej annat följer av vad i andra och tredje styckena sägs, intill utgången av tjugufemte året efter det år, då bilden framställdes.
För fotografisk bild, som äger konstnärligt eller vetenskapligt värde, gäller rätten intill utgången av femtionde året efter det år, då fotografen avled.
Har bild, som avses i andra stycket, offentliggjorts utan att fotografen blivit angiven med sitt namn eller med sin allmänt kända signatur, gäller rätten intill utgången av femtionde året efter det år, då bilden offentliggjordes. Blir fotografen inom nämnda tid angiven såsom i 3 § sägs eller visas att han avlidit innan bilden offentliggjordes, gäller vad i andra stycket stadgas. (I den hänvisade §3 stod det: Såsom fotograf anses, där ej annat visas, den vars namn, firma eller allmänt kända signatur på sedvanligt sätt utsättes på exemplar av bilden eller angives då denna visas offentligt.)
Tänk på det!




(och JA, man får låna Copyright loggan precis hur mkt man vill)

Nej nu ska jag gå ner och mysa i soffan och kolla på Fringe

Over and out


Kommentarer
Postat av: mickan

MMM vet hur man har varit .sant man lär sig ..jag har inte heller vart "guds bästa barn"

MEN vad underbart att VI kan stå upp för våra mindre old tider/sidor:)

Kan vi kanske tacka våra barn för våran"mogenhet"?;)

2008-10-23 @ 23:04:43
Postat av: thez

ja du Sandra om du är på jobbet im så ska jag dunka dej i ryggen;. Måste bara MÅSTE till stan im o till shape o till fornåsa o till...

2008-10-23 @ 23:05:22     URL: http://thezis-thez.blogspot.com
Postat av: matilda

tja! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

2008-10-23 @ 23:12:41     URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: matilda

tja! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

2008-10-23 @ 23:19:22     URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: karin b

Vi trivs med att du är Motalas största drama queen. För då slipper någon av oss andra att vara det;-)



Syns la imöra

2008-10-24 @ 09:23:01
Postat av: TinA

Haha..Du skriver verkligen som du pratar : )) Skönt att d finns fler som jag ; ))

Tina..

2008-10-27 @ 20:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0