En vecka av kaos....

2008-10-17 @ 09:46:41
Jag tror att Alicia kan vara döv, eller iallfall ha selectiv hörsel (hon hör nämligen inte nått jag säger).
Jag fattar det inte?! I onsdag's morse trodde jag ärligt talat att jag skulle få spelet på barnet; Det började med att jag hade duschat och gick upp till övervåningen för att föna mitt hår, tittar till Alicia som sitter i vardagsrummet och kollar på nya favvo filmen Lejonkungen. Efter ca 5 minuter var jag klar och skulle gå ner o kolla vad hon gjorde + sätta på henne lite kläder och göra iordning henne för dagis, då satt hon fortfarande i soffan, men runt henne låg det högar av hushållspapper, jag tittade inte så noga först utan undrade mest hur hon fått tag i pappret, kommer ut i köket o ser HELVETET!!!! Det ligger diskmedel (Yes, ja visst fan är det drygt det jävla medlet!!!!)  över halva klinkers golvet i köket, över hela diskbänken, fönstet, spisen och stolen som hon hade släpat fram. Mitt i all den här gula kleten sitter kanske
20-30 tussar av hushållspappet kladd utsmetat....vänder mig om på väg till vardagsrummet för att fråga henne vad fan det är frågan om??! När jag kommer fram till soffan ser jag mer hushållspapper, mer diskmedel och MASSOR MASSOR smulor, undrar vartifrån smulorna kommer och ser ett sönder trampat paket med "bokstavskex" från Brago, det var hur mkt smulor som helst! Tittar till på klockan och ser att ja måste åka till jobbet om 10 minuter.
Så arg som jag blev har jag nog aldrig varit i hela mitt liv tror jag. Vänder mig mot Alicia och skriker; GÅ UPP PÅ RUMMET OM LIVET ÄR DIG KÄRT!!!!! Hon går upp mot sitt rum och jag känner hur jag börjar gråta för att jag är så jävla arg! Men det var ju inte annat att göra än att försöka torka upp skiten, fram med dammsugaren och disktrasan, torka, dammsuga, torka, dammsuga...hör små steg i trappan och Alicia kommer ner igen, tittar på mig och frågar lite lungt "gör du ting"? Jag fick behärska mig, men tänkte för mig själv SKIT I DET DU! När jag hade fått upp det värsta var det bara att springa som en gnu och försöka få ordning på henne och mig själv så vi kom iväg till dagis och jobb....

Livet som mamma är alltid en fest! 
 
Kommer iallfall iväg till jobbet, där det blir en dag FULL av kaos (kan tyvärr inte säga mer).
Men vi fick iallfall VG på lyftet från regionskontoret, så vi flickor (Ronney & Peter lediga) fick tårta!! Whiee, det var väl i princip den enda ljuspunkten på denna dag.


 Gårdagen var mer lugn, Christoffer från region var nere och vi käkade lunch ihop, han är bra trevlig den där killen, jobbade till stängning med Ronney, var sjukt lite folk, det var iallfall bra på det sättet att man fick en massa andra saker gjorde som omhängningar och de sista på rean som startade igår. KOM OCH KÖP!!
Jag vann merförsäljningstävlingen i onsdags och fick 1 kg godis i vinst HAHA, grattis till mig (tycker nog dock inte tandläkaren).
Vann även torsdagen's merförsäljningstävling och fick en lunch på "Med eller utan", grattis igen, fan vad jag är bra (Shit vad jag är självgod) Ähh de bjuder jag på, hihi.


Ska jobba idag med, men bara en kortis 15-18,45. Ganska skönt för jag är himla trött.
Så nu blir det en promenad till Fålehagen med Alicia och kanske en sväng för att hälsa på gammelmormor på åldersdomshemmet.

Over and out


Kommentarer
Postat av: thez

ja du vän det är väl det som är tjusningen med dom små liven...;) ingen dag är den andra lik....;)

2008-10-17 @ 20:42:17     URL: http://thezis-thez.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0