På agendan idag----> Jobba, fixa Sofie's dator & 3-rätters på Bella Notte

2008-11-18 @ 09:50:34
Ja, det kan man väl kalla en rätt skaplig tisdag, eller?

Hu, vad trött jag är idag, har startat morgonen med att kolla på "Bamse & den flygande mattan", vilken kanonrulle, rekomenderas starkt till ett glas rött och lite god mat en fredags kväll....
Men i ärlighetens namn såg jag den med bananyoggi, välling och marmelad smörgås (gick bra det med)....
Alicia kommenterade hela filmen igenom,

A -Titta mamma en drake
S - Ja, jag ser draken
A - Mamma seeeer du draken?
S - Ja, jag säger ju att jag ser draken!
A - Mamma där är draken
S - Ja visst, as fin drake
A - Mamma ser inte draken...
S - (tyst i mitt huvud) JAG SER DEN JÄVLA DRAKEN!!!!

Snälla ge mig nått mot mina gravidhormoner!!!!! Jag börjar på riktigt att bli elak.

Mycket tidigt imorse ringde min mormor med gråten i halsen (om det finns nån som är mer drama-queen än mig så är det HON).
Mormor - Hur ska ni görs nu med pengar och Jimmy's företag och så? (inte ens Hej)
Yrvaken Sandra - Va? Vadå företag? Vad pratar du om? Har det hänt nått?
Mormor - Ja det står i tidningen idag att ett byggföretag i Motala inte längre får jobba på höga höjder? (fortf. med gråten i halsen)
Irriterad Sandra - Jaha, men hur vet du att det är Jimmy's företag då? Han har inte sagt nått.
Mormor - Nej det vet jag ju såklart inte att det är, därför jag frågar dig?
Galen Sandra - Mmm, men det är inte JBM så vi lägger på nu.
Mormor - Ok, förlåt om jag väckte dig, mormor älskar dig, ha en bra dag. Nu ska jag gå och simma.
Rabiat Sandra - Heeejdååååå!!!!!

Varför dessa samtal på morgonen? Varför känner jag mig så förbannat sur/arg hela tiden?....
Ända gången det går över är när jag är på jobbet. ( Och där finns det annat att blir arg och irriterad kan jag lova) hade gått under om det inte hade varit för Annelie, Karin & Sofie. TACK:

Bestämmde mig just för att inte vara mammaledig. Föder på Prevaka. Sen ut och köra min favvo igen (Calloff).
Hur fan ska jag kunna vara hemma? Ärligt talat? Vem ska jag prata med? Kan ju inte prata med den stackars bebisen hela tiden, den kommer ändå göra som sin storasyster (Utveckla nån sorts avstängnings mekanism mot min röst) Och tro inte att jag är bitter, förstår till 100%, men jag kan inte vara tyst, det går helt enkelt inte, jag är som "Chandler" i Vänner, han måste skämta hela tiden annars blir han galen. Och jag måste prata, annars blir jag galen. HELA TIDEN HELST.
Och på sistonde har jag upptäckt att det spelar egentligen ingen större roll om nån lyssnar, jag pratar ändå. Jag kan stå brevid två personer som pratar med varann och då spelar jag upp en egen liten konversation i mitt huvud, så att jag också får prata (mest givetvis).

Hittade betyg från skolan i en låda härromdagen,  i ALLA betyg står det typ;
"Sandra är en väldigt målmedveten och duktig tjej, hon ser till att få saker gjort och gör det snabbt och ordentligt, hon är samtidigt väldigt positiv och får sina kamrater att skratta och trivas, Sandra är en naturlig ledare och ganska dominant.
men hon pratar också väldigt mycket, vilket gör att samtalsnivån i klassrummet höjs då Sandra alltid vill höras mest och högst.


Nån som känner igen detta? Ja, synd att yrka på förändring..HAHAHA

Stackars Jimmy förresten....Ringde upp honom härromdagen och skrek i telefonen att jag minsann skulle flytta från det här jävla skithuset, att jag inte ens älskar honom längre och att han aldrig bryr sig om mig.....Allt detta för att han inte satte upp den sista golvlisten i köket...
Men han pratade i (BS, folk i vita rockar) lugn ton tillbaka och sa bara, vi hörs senare, jag älskar dig.

Det är inte lätt att leva med mig annars, men just nu är det lite lite svårare än vanligt.

Jag älskar er och tack för att ni står ut (det är en övergångs period)
 
Over and out

Kommentarer
Postat av: thez

fast du nu får du väl snart bli snäll mot mannen din...;) vi kan prata, jag har tänkt o vara hemma läääääääänge

2008-11-18 @ 19:13:28     URL: http://thezis-thez.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0