Italienskbuffe på Bella Notte och hemma mys....

2008-11-11 @ 09:39:19
I torsdags kom syster-yster in på jobbet och överraskade mig! *whiee*. Hon hade kommit hem från Oslo. Så jag bytte arbetstid med Helena, så ja kunde gå hem lite tidigare för att vara med Malin ett tag. Vi åkte upp till dagis för att hämta! Och gissa om hon blev glad!! Kramade säkert Malin i 2-3 minuter!!  Haha det är kärlek det! Sen åkte vi till Jysk så hon fick köpa ett nytt vintertäcke. Sen släppte jag av henne hemma, så åkte jag och Alle och handlade lite mat till kvällen. Åkte hem och gjorde ungspannkaka *mums*.

Så har de varit fars-dag igen då, hade köpt paket till Jimmy såklart, så när jag vaknade på söndag morgonen gick jag in i Alicia's rum och hämtade henne, gav henne paketet och viskade att hon skulle gå in och ge det till pappa (som låtsades sova) men den lilla tiden det tog för henne att gå från sitt rum till vårt, så hade hon givetvis redan hunnit ta bort allt papper och snöre, haha. Men han blev glad för paketet iallafall =). Sen låg vi och drog oss ett tag i sängen...skönt...
Sen kom Malin och mamma hit för att Malin skulle lämna ett paket till Alicia och säga hejdå innan hon åkte tillbaka till Oslo. Nu kommer hon inte hem igen förrens runt jul =(.

Var på födelsedagskalas på Bella Notte i söndags, det var trevligt, fick jätte god mat och Alicia skötte sig hyfsat =). Hon hade egen "barn-buffe", så fint ordnat, med pannkakor, sylt och grädde. Alla satt för att äta i ett annat rum och Alicia gick från bordet när hon var klar, sen ser jag hur barnet går bort till den lilla buffen och tar den stora sleven med grädde från skålen stoppar de i munnen vänder sig om mot mig och säger "smaka äckligt", varpå hon spottar ut grädden brevid skålen. PINSAMT! Jag tittar på Jimmy och berättar vad som hände och han säger bara ; Ja men hon är ju bara barn. Vad fan spelar det för roll! Hade det varit ok om hon hade varit vuxen?! Ja resten av kalas flöt iallafall på bra.

Efter kalaset var det dax att fira svärfar, han fick present och puss och kram från Alicia =). Gullig som han är så hade han rullat typ 50 negerbollar och köpt tårta! =)....Men vi var redan spymätta efter kalaset. Fast lite kaffe gick ju att klämma ner. På vägen hem stannade vi i affären (Jimpa var glasssugen??!) medans jag kände att jag aldrig mer behövde äta nått.  

 Måndag igår och tid för arbete, hade dialog med Ronney i nästan 2 timmar, gick väl ganska bra ( Ja, eller det får väl tiden utvisa). Sen var resten av dagen lugn. Annelie och Sofie kom med det bra förslaget att vi skulle gå ut och äta trerätters på Bella Notte http://www.bella-notte.se/ nästa tisdag, toppen idé och alla hängde på! Så det blir roligt.

Idag blir det en tripp till ICA MAXI för att handla mat, sen måste jag åka till Tuddarp (nån som har en stort bil att låna ut?) ska slänga allt spräp och gamla tapeter som blivit över efter min lilla renovering hemma.

Jag har fått reda på en annan jätte rolig grej med! Hihi, men ja får inte säga nått än! Ha! Snart så =).

Over and out

Kommentarer
Postat av: mikaela

Det där e B att skriva..vet du hur nyfiken jag är just nu!!;)

2008-11-11 @ 09:56:03     URL: http://www.mickasmicka.blogspot.com
Postat av: lotta

vem e med barn liksom??

2008-11-11 @ 21:57:47     URL: http://charlotteeee.blogg.se/
Postat av: karin b

Om det är det jag tänker på så vet jag oxå... Hon berättade idag. Fast vi kanske inte tänker på samma.

2008-11-11 @ 22:06:22
Postat av: vevve

jaha nu typ stänger ni ute mig & låtsas att jag inte finns... varför får inte jag följa med & äta på Bellanotte? dumma HM brudar ;)svååårt att lista ut vem som är med barn... & ska nog komma upp på en fika, vet att du inte kan va tyst en längre stund moahahahahah =)

2008-11-13 @ 20:57:11
Postat av: vevve

ps: jag hade gjort som Alicia, jag hatar grädde ha ha ha =)

2008-11-13 @ 20:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0